Hae tästä blogista

keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Mitä täällä tapahtuu?

Heippa ja tervetuloa uuteen blogiini!



On pohjantähden alla
Tää koti mulla mainen,
Mä elämästä laulan,
Sillä oonhan suomalainen
Mä rakkaudesta laulan,
On siinä mies ja nainen
Pohjantähden alla,
Elää suomalainen


Näillä kliseisillä vanhan iskelmärallin sanoilla aloitan tämän tarinoideni laulannan tässä blögissäni. Mustavalkoisten tapausten päähenkilöinä ovat nimenomaan mies ja nainen, jotka elävät pohjantähden alla Suomineidon rintalastassa. Laulan teille elämästä jonka jaan mieheni kanssa. Tulen kertomaan kaikista niistä mustavalkoisista tapauksista joita meidän kahden elämässä on koettu ja koetaan.


Ei, nämä tapaukset eivät ole niitä "kuka tiskasi tänään" -jaaritteluja vaan välähdyksiä siitä millaista on todellisuudessa maahanmuuttajan elämä Suomessa sekä kuinka se minuun avovaimona vaikuttaa. Mieheni on Somaliasta Suomeen päätynyt tummaihoinen maahanmuuttaja, joka ei ihan kaikille syntysuomalaisille ole ok. Monen suomalaisen mielestä musta ja valkoinen on mainio yhdistelmä vaatteissa, mutta parisuhteessa tuo yhtälö ei sovi. Uskallanpa väittää, että useimmiten tämä johtuu tietämättömyydestä ja yleisiksi mielipiteiksi muotoutuneista perättömistä olettamuksista. Tälle retkelle nyt lähtiessäni toivon, että saisin edes hieman raotettua silmiä toiseen näkövinkkeliin.


Pakko tähän alkuun myös mainita etten ole mitenkään huikaisevan älykäs enkä edes kuvittele olevani. Kerron asioista vain omasta näkökulmastani. Perustan tietoni sille mitä olen nähnyt ja kokenut. Korjatkaa siis jos olen väärässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti